سلام
در مورد لزوم حفظ خاطرات و ثبت و ضبط آنها در مقاله ثبت زمان طلایی عمر، با هم صحبت کردیم. اما حالا بیایید در این مورد صحبت کنیم که یک مدرسه در چه اندازه و سطحی باید به این مسئله فکر کند
خیلی از مدارسی که میشناسیم (حداقل آنهایی که من میشناسم) خیلی به این مسئله دقت نمی کنند، و اصلا شاید نیروی مشخص و متخصصی برای این کار ندارند، اما بعضی از مدارس هم هستند که یک فرد یا چند نفر را تحت یک واحد متخصص و حرفه ای برای این وظیفه در نظر گرفته اند
اما مسئله ای که خیلی از مدارس با آن دست به گریبانند، این است که آیا نیازشان را یک فرد تامین می کند یا باید واحدی متشکل از چندین نفر، تمام وقت یا پاره وقت تشکیل دهند تا نیاز هایشان را در حیطه سمعی بصری مرتفع کنند
یکی از عواملی که در این تصمیمات نقش دارد استراتژی استخدام مدرسه است. مدارس یکی یا تلفیقی از روش های زیر را استفاده می کنند
استخدام کار آموز
از این روش بیشتر در مدارس و سازمان هایی استفاده می شود که یا واحد و کارگروه متخصص دارن و نیاز به افزایش نیرو دارن یا یک نیروی متخصص در مدرسه هست اما در قسمت دیگری هست و لذا گاهی آموزش های مورد نیاز رو به این نیروی مبتدی آموزش می دن
البته فراموش نشه این موقعیت برای جونایی که تازه از کنکور فارق شدن و هنوز سر کار نرفتن خیلی موقعیت خوبیه چون هم سطح تعاملشون با تکنولوژی بالا هست هم فعالیت بدنی کافی در روز داره
لازم به ذکر هست که گاهی مدارس از این شیوه استفاده می کنند تا بتونن هزینه هاشون رو پایین بیارن، چراکه مواد علمی و آموزشی مورد نیاز رو دارن و حضور یک نفر که حقوق کمتری میگیره برای مدرسه از نظر مالی بار کمتری داره
استخدام نیروی تمام وقت مبتدی
استخدام نیروی تمام وقت حرفه ای
برون سپاری پروژه ای